גרסת PDF
ינואר-פברואר 2012

חברה נקנסה ב-4.7 מיליון דולר בגין מתיחה בלתי הולמת של פטנט צר

במהלך העשור האחרון, גופים זכו והפסידו מאות מיליוני דולרים במאבקי פטנטים שנסבו סביב סטנטים כליליים – תומכים צינוריים זעירים לתמיכת כלי דם פתוחים. בתחילה, סטנטים יוצרו ממתכת חשופה. אולם ככל שהטכנולוגיה התפתחה, יצרני מכשור רפואי הבינו כי ניתן לצפות את הסטנטים בתרופות בעלות אפקט תרפויטי. ד''ר פטר בונוטי, המייסד של חברת מחקר בבעלותו, ששמה MarcTec, הוא מנתח אורתופדי וממציא פטנטים לציפוי שתלים רפואיים בחומרים תרפויטים. כאשר ראה כי ג'ונסון אנד ג'ונסון וקורדיס השיקו סטנטים מצופים בתרופות אשר סבר כי הנם דומים מאוד לפטנטים שרשם, חברתו של בונוטי, MarcTec, הגישה תביעה בגין הפרת פטנט. אולם הדברים לא התפתחו כפי שציפה בונוטי. במקום לזכות במיליוני דולרים, תביעתו נדחתה ו-MarcTec צוותה לשלם 4.7 מיליון דולר בגין מתיחת הפטנטים שלה מעבר לתחולתם. על מנת להבין את טעויותיה של MarcTec ולהימנע מהן, לחץ כאן

חדשות

American Lawyer מדרג את פניגן כמשרד המוביל בקניין רוחני

The American Lawyer מוקדם יותר החודש, The American Lawyer, מכתבי העת המשפטיים היוקרתיים ביותר בארצות הברית הכתיר את פניגן כמחלקת הלטיגציה הטובה ביותר של השנה לקניין רוחני. במסגרת הענקת הפרס, צוטטו תיקים עיקריים בהם זכו פניגן, לרבות זכייה עבור i4i נגד מיקרוסופט; תיק Bilski שבו זכו בשמירה על פטנטים לשיטות עסקיות; זכיות עבור Eli Lilly בהגנה על התרופה נוגדת הדכאון Cymbalta ועל התרופה הנמכרת נגד אוסטואפורוזיס, Evista, בערך של 3.3 מיליארד דולר ארה''ב; וזכייה עבור Rambus בתביעתה נגד nVidia לגבי כרטיסים גרפיים High End
The American Lawyer ציין כי "על רקע ההיעלמות של משרדי עורכי דין אחרים המתמחים בקניין רוחני, פניגן ממשיכה לשגשג, צוברת זכיות – עבור לקוחות גדולים וקטנים." בנוסף, פניגן "ניצחו סופית בתחרות עם זכיות רבות בכל פורום ליטיגציה חשוב, ובכך ריצו את לקוחותיהם ועיצבו את דיני הפטנטים העתידיים." ד''ר סטיבן פ. אוקונור, שותף בפניגן, אמר על הפרס "אף על פי שאנו
גאים מאוד על כך שעמיתינו מכירים בתרומתנו לדיני הקניין הרוחני, הדבר המתגמל ביותר עבורי הוא הנסיון שאנו צוברים לאורך הדרך, ויכולתנו להשתמש בנסיון זה על מנת לסייע לחברות בישראל וברחבי העולם לבנות תיקי פטנטים ולהגיב לאתגרים בתחום הפטנטים."

אירועים

מהו היקף הבדיקות שיש לבצע בעסקאות קניין רוחני

ACC כאשר חברות רוכשות פטנטים וזכויות קניין רוחני אחרות באמצעות רשיונות או רכישות, תמיד עולה השאלה " עד כמה מעמיקה צריכה להיות הבדיקה?"
ככלל, יש שלושה סוגים של בדיקות שיש לבצע: 1) האם יש בעיה כלשהי בבעלות בקניין הרוחני?; 2) האם הפטנטים חזקים דיים על מנת להשיג את היעדים העסקיים הרצויים, כגון למנוע מאחרים להציע מוצר מתחרה?; ו-3) האם העסקה תגרום להטלת חבויות על החברה, כגון תביעות בגין הפרת פטנטים במקרה של השקת קווי מוצרים חדשים?

ב-21 בפברואר 2012, גרשון ס. פאניץ' יישא דברים באסיפה של ארגון היועצים המשפטיים (ACC) בתל אביב וישוחח על עניינים אלו ואחרים. האירוע פתוח בפני חברי ה-ACC בלבד. על החברים המעוניינים להירשם לאירוע לפנות אל ה-ACC.

ניוזלטרים של פניגן

למידע נוסף בעניין תביעות פטנטים בארה"ב, קרא נא את הניוזלטר של פניגן Full Disclosure.

למידע נוסף בעניין חוקי קניין רוחני בארה"ב, קרא נא את הניוזלטר של פניגן Last Month at the Federal Circuit.

למידע נוסף בעניין חוקי סימון מסחרי, קרא נא את הניוזלטר של פניגן Incontestable.

רישום לקבלת הניוזלטר לחץ כאן.

אודות פניגן

משרד עורכי הדין הגדול בעולם בתחום הקניין הרוחני עם למעלה מ-375 עורכי דין. קבוצת פניגן עוסקת בכל תחומי הקניין הרוחני לרבות: פטנטים, סימני מסחר, סימן רשום, סודות מסחריים, הכוללים מתן ייעוץ, טיפול בתביעות, רישום וליטיגציה. המשרד מייצג לקוחות בתחומי הקניין הרוחני בנושאים הקשורים למסחר בינלאומי, ניהול תיקים, אינטרנט, מסחר אלקטרוני, חוזים ממשלתיים, הגבלים עסקיים, ותחרות לא הוגנת.

למידע נוסף, צור קשר עם האחראי על הלקוחות הישראליים, עו"ד גרשון פניטש – 03-7219629 ,gerson.panitch@finnegan.com

Washington, DC ▪ Atlanta, GA ▪ Cambridge, MA ▪ Palo Alto, CA ▪ Reston, VA ▪ Brussels ▪ Shanghai ▪ Taipei ▪ Tokyo

www.finnegan.com

Copyright © 2012 Finnegan, Henderson, Farabow, Garrett & Dunner, LLP | All rights reserved.