גרסת PDF
אוקטובר 2015

נמנעים מהמגפה של פטנטים חסרי ערך

בכנס בינלאומי בנושא קניין רוחני שנערך בתל אביב השנה, הסכימו מומחי קניין רוחני מכל העולם על תובנה אחת משותפת: מרבית הפטנטים הם חסרי ערך. אחד מסוכני הפטנטים הבינלאומיים סיכם את הדברים כך: "למצוא פטנט אחד טוב בתיק הפטנטים של רוב החברות דומה לחיפוש מחט בערמת שחת". תובנה זאת אינה חדשה. חיפוש הביטוי "פטנטים חסרי ערך" באינטרנט מגלה כי מדובר בבעיה מוכרת מאוד, וחלק מהאנליסטים קובעים כי לא פחות מ-95% מהפטנטים הם נטולי ערך לחלוטין.

על מנת לגלות מדוע - לחץ כאן.



פניגן בחדשות

23.09.15 משרדי עורכי דין זכאים להתגאות בהישגיהם בתחום חדש של התדיינות משפטית בנושא פטנטים

חברת Asetek, לקוחה של פניגן, קיבלה צו מניעה קבוע ותוספת של פיצויים מוגדלים מ-CMI USA (המפיצה של Cooler Master בארה"ב) בגין הפרה מכוונת במכירות, לאחר הכרעת חבר מושבעים לטובת Asetek. חברת Asetek, המחזיקה שני פטנטים הנוגעים לקירור נוזלי של מרכזי מחשבים/נתונים, תבעה את CMI USA על הפרת שני הפטנטים שלה. בסיום המשפט שארך תשעה ימים בבית משפט של המחוז הצפוני בקליפורניה, חבר המושבעים – לאחר דיון של יום אחד: (1) מצא כי הייתה הפרה בכל אחד מהמוצרים של CMI USA שנכללו בתביעה; (2) פסק ל-Asetek תמלוגים ופיצויים בשיעור 145%; (3) דחה את הטענה של CMI USA לשלילת תוקף בשל ציפייה לכאורה (alleged anticipation); וכן (4) מצא שכל שיקול משני של התקדמות המצאתית (non-obviousness) שפורט בטופס פסק-הדין אכן התקיים (לטובת עמדתה של Asetek לגבי התקדמות המצאתית). בהחלטתו לגבי הבקשות שהוגשו אחרי המשפט, העניק השופט את צו המניעה הקבוע שהתבקש על ידי Asetek; קבע שהמכירות של CMI לאחר פסק-הדין נעשו בצורה מכוונת ופסק ל-Asetek תגמולים מוגדלים של 25.375% על אותן מכירות; ודחה את בקשתה של CMI למשפט חדש ופסק-דין חדש על בסיס פרשנות החוק (JMOL).

02.09.15 PTAB פוסקת לטובת הלקוחה של פניגן ביוג'ן, ודוחה את בקשתה של קרן גידור ל-IPR

קבוצה של קרנות גידור בניהול קייל באס (Kyle Bass) הגישה עתירה לסקירה במעמד הצדדים (IPR) לערעור על פטנט המוחזק על ידי לקוחה של פניגן, ביוג'ן אם.איי (Biogen MA), המכסה תרופה לטרשת נפוצה בשם Tecfidera®. פניגן הגישה תגובה מקדמית בשם ביוג'ן, בטענה שהעתירה כשלה להוכיח כי השיטות הנטענות לטיפול בנבדקים הזקוקים לטיפול בטרשת נפוצה נובעות מידע קודם (prior art). שלושה שבועות בלבד לאחר הגשת התגובה המקדמית, השיגה פינגן החלטת אי-הקמה (non-institution). הוועדה לשמיעת תביעות וערעורים בנושא פטנטים (PTAB) קבעה כי אין יסוד להקמת העתירה על פי אף אחת מהעילות שהתבקשו, והחליטה שהבקשה כשלה להוכיח את הסבירות שאיזו מהטענות שעליהן ערערה אינה ראויה להירשם כפטנט.

08.07.15 אושר מינויה של עורכת דין מפניגן, קארה פרננדז סטול, לשופטת בבית המשפט הפדרלי לערעורים

ב-7 ביולי 2015, אישר הסנאט האמריקאי פה אחד כי קארה פרננדז סטול, שותפה בחברת עו"ד פניגן, הנדרסון, פרבאו, גארט ודאנר, תכהן כשופטת בית המשפט הפדרלי לערעורים. גב' סטול מונתה לשופטת פדרלית בנובמבר 2014 על ידי הנשיא ברק אובמה.

מקורות משרד פניגן

משרד פניגן מפרסם ניוזלטרים, בלוגים ועדכוני קניין רוחני, המספקים חדשות, נתונים סטטיסטיים וניתוחים של החלטות עדכניות של בית המשפט. הניוזלטרים והבלוגים שלנו מתמקדים בהחלטות בתי המשפט הפדרליים, בהחלטות ערכאת הדיון והערעור בענייני פטנטים (PTAB), בדיני סימני המסחר וזכויות היוצרים, בתביעות וייעוץ בעניין פטנטים, וברישוי קניין רוחני. על מנת להירשם לקבלת ניוזלטרים, פרסומי בלוגים או עדכוני קניין רוחני, לחץ כאן.

אודות משרד פניגן

משרד פניגן הוא אחד ממשרדי הקניין הרוחני הגדולים בעולם, והנו בר סמכא עבור חברות ישראליות. אנו מייצגים יותר מ-80 חברות מהמובילות והמתוחכמות ביותר בישראל, ומסייעים לפתור מחלוקות בתחום הקניין הרוחני ותביעות הפרת פטנטים, מספקים ייעוץ בנוגע להגנה אסטרטגית על טכנולוגיה על מנת למקסם שווי, מנהלים תיקי פטנטים ומפתחים ערוצי הכנסות באמצעות רישום פטנטים ורישוי יצירתיים. כדברי ה-Chambers USA, "עבודתם של משרד פניגן הנה לא פחות מיוצאת מגדר הרגיל."

למידע נוסף, צור קשר עם האחראי על הלקוחות הישראליים, עו"ד גרשון פניטש – 03-7219629 ,gerson.panitch@finnegan.com

Atlanta ▪ Boston ▪ London ▪ Palo Alto ▪ Reston ▪ Seoul ▪ Shanghai ▪ Taipei ▪ Tokyo ▪ Washington, DC

www.finnegan.com

Copyright © 2015 Finnegan, Henderson, Farabow, Garrett & Dunner, LLP | All rights reserved.

Journey 2015 On Wheels with Love 2015 Finnegan